BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

NaK cArI ApA?

Monday, June 7, 2010

Kuala Lumpur-Bangi-Teluk Intan-Chemor-Sik!

Penat! Memang penat! tpi bes...huahuahuahuahua....
namun, tak puas jugak..huwaaa!!!
miz KL...kih3....

pada mulanya, tidak dirancang pun nak pergi KL tu...selalu dah macam tu...selalu pergi tanpa perancangan....kalo rancang, konpem xjadi....hahaha...mula2nya, mak tak nak pergi...sebab aku dan adik demam pada hari selasa. keesokan harinya, aq dah ok. demam dah berkurang. mak masih belum buat keputusan. sebenarnya keputusan di tangan abah, sebab dia yang pandu kereta. dia seperti biasa, buat dunno saja. geram gak! hehe

hari khamis. pakcik dah telefon berkali kali kat umah aku. asyik tny, "akak nak datang ke x?" pada mak aku. lemas jugak dia..muahaha...siap buat ayat pasrah lagi.

"takkan tak nak datang?"
"alah, datanglah kak."

dari petang sampai ke malam, pakcik aku kerja menelefon. aku yang ditepi telefon dah terasa tuli telinga. ikutkan hati, nak saja aku lempar telefon tu kat belakang rumah. sakit telingalah!!!

kebingitan telinga ku ditambah pula dengan panggilan melalui telefon bimbit mak...argh!! tensyen! nak tengok tv pun tak senang. huhuhu...

tepat pukul 9.30 malam, pakcik telefon lagi. kali ini mak jawab. dan seperti biasalah, buat ayat pasrah. huhu....sedih dengar..kih3...
mak teh pulak telefon, tanya nak datang ker? kalo nak datang dia boleh tolong ambil kat mana mana walapun naik kereta. mak kata tak tahu lagi. huhu. tengok esok dulu. aku menanti dengan penuh debaran. harap haraplah pergi. hahaha...boleh pergi berjalan..kih3..bukan nak tengok pakcik aku bernikah. tapi sehari selepas pak cik bernikah, kak nana pulak bertunang. so ke bangi pulak. adess. penah doe. huhu!

jumaat petang! bersiap siap. PACK BARANG! yiha!!!!
KL! OH KL! KL OH KL!...muahaha...akhirnya, pergi jugak.

mak kata, "kalau tak pergi nanti kesian pulak. tinggal yang tu aje yang belum 'dikorban'kan."

petang tu, abah drive macam nak kejar jet. antara 130-140km/h. rasa nk tercabut jantung jantung. huwahahahaha....
tapi aku suka, ngah3...hehe...
sampai diKL, main bantai masuk ajer asal sampai ke gombak tapi ditercapai. hahaha...
akhirnya, pakteh amik di jalan kuantan mana entah, tidak aku tahu. aku bukan orang KL doe..hehe...mula2 aku bagi arahan, masuk sana, masuk sini, tapi last sekali sesat....awaaaaaa...

makteh ada cerita, pakcik dah nak nangis. huhu...bes gak dengar,...yang makcik sekor tu, pendera tahap gaban punya..hahaha...
tiba di masjid yang bakal pakcik aku bernikah dictu, nampak maktam dengan "angkatan tenteranya" ada disitu. masa itu orang dah solat isyak tapi kami tak boleh masuk kos kami buat jamak. so, kena solat seorang2 la..adess...

selesai solat jamak, tunggu jemaah lain siap termasuk pakcik aku yang pakai baju melayu putih. selesai solat mereka, pihak pengantin perempuan sampai. kenduri disitu jugak..

tidak lama kemudian, selesailah segala2nya. pakcik dan makcik aku dah selamat diijabkabulkan. 3kali akad. dua kali yang pertama tu, tok kadi yang buat spoil. kiranya, pakcik aku sekali lafaz ja. amboi, tak sabar nampak..hahaha...

usai yang itu, sekrang tiba waktu makan! makan? hahahah..suka! suka! suka!...

bluerk! kenyang perut aku. huhu...selepas itu, balik gombak. tido la..apa lagi..leh la kalau aku ni pengantin. lambat la sikit tido..kih3...pakcik aku tu sengau. so agak susah nak faham dia kata apa, org lain la. aku faham jerk...hehehe



sabtu, bangun pagi then tido balik. dalam pukul 9 bangun pulak.hahaha...sarapan pagi. nasi lomak. kah3...hahha...di rumah makteh ada mesin apa ntah yang lari2 tu...aku pun dah lupa nama apa..hahaha...aku try tengok. wah bes..sekali de la sepupu aku yang terlebih "baik" pergi tolong lajukan speed benda tu...macam beruk kena hambat dengan zirafah ja...huh! lenguh kaki aku. akhirnya, kena sebat jugak budak2 tu...wahaahahah...menangis diiringi set karaoke lagu anang diaorg. padan muka! hahahah....
dalam tengah hari, kami bersiap2 nak pergi ke bangi pukak. majlis bertunang kak nana. sepupu aku.. haish! malas niyh...aku datang nak berjalan jer..hahaha...kejamnyer aku..haha
penat giler beb kat kenduri dia. tak banyak yang menolong. asyik duduk sambil dok mengumpat ajer makcik2 tu.(bukn kaum krbt aku).
tolong idak jugak. lempar dengan kayu nak? hahahah
selesai majlis nya aku pun bergmbr sakan...buat post maut tu..hahaha....

sabtu malam, ke jalan TAR. wah bestnya...huhu..second time g kat ctu..rindu doe...aku suka dengan keriuhan kotaraya..hahaha...malam2 lagi larh suka...suka tengok lampu2...sampai sekarang masih teringt..waaaa.....sob..sob...hehehe
masih sibuk seperti dulu..orang semakin ramai. haha..bes o...sekarang masih lagi terasa hatiku di KL...tambah2 pukak dia tu dok kat kawsan KL jgk..hehe...aderlah..kah3...malam tu balik rumah dan siap siap nak ke Teluk Intan...tinggalkan Kl...hu....

ahad, besday makteh. waaa..dia seronok la...mak rancang nak buat suprise. aku suka. suprise2 ni memang suka...tambah2 tengok muka orang tu yang macam beruk kena gentel dengan broza..haha...
memang bes...besday terbaik aku penah tengok..hehe...sanak saudara berkumpu walaupun masih ada yang tiada tpi cukuplah sekadar yang ada disitu...(tetiba emosional) hahaha
sebelum tu, kami pergi ke pekan teluk intan dulu, nak beli barang n kek dan mcam...
sempat lagi singgah kat ruang tapak depan menara condong tu yang ada pertunjukkan kecil kereta yang dimake upkan..wahhh...cantik dol..hahaah...tapi sayang sekali aku pergi pun dah nak maghrib dan diaorang pun dah nak beredar tapi sempat lagi tngkap gmbr tu, cuma pose aku xder la...xsempat..huhu

malam tu, ada majlis kenduri kesyukuran dan besday makteh...memang bes. huhu. terharu aku. hahha..macam besday aku..hahaha...tpi memang bes...hehe..berkumpul ramai2...sampaikan aku dah jadi yang paling tua dalam kalangan sepupu aku,..hahaha....bes2...pandai diaorg "hormati" aku...hahaa
sempat lagi aku buli diaorang...bes o..hahaha...

0 comments:

KaTa HaTi GuA..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails