BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

NaK cArI ApA?

Friday, April 22, 2011

terasa rendah diri...

Asalamualaikum semua. Hehe. Final exam tuk student UiTM Perlis dah tiba pun. Huhu. Cuak dihati jangan cakapla, dah tak reti nak gambarkan. Lama pulak aq xmenulis kat blog ni. Hehe. Rindu pulak. Haha. Yelah, nak update apa pun aq tak tahu. Haha. Hurm, saja la bukak2 blog time gap tuk paper len pulak.

Btw, nak cerita pasal calculus. Adess. Dah tak larat doe. Nasib benda tu paling awal exam. Tak la cuak sangat. Cuma aku tak tau apa yang aku buat time exam hari tu. Betul salah pun aku tak tau. Men bantai jawab yang aq rasa betul dan agak logik. Haha. Ayat xleh blah. Haha.


Tapi tujuan sebenar aku bukak balik blog bukan nak cerita pasal si calculus cabuk tu, tapi aku rasa macam kerdil sangat. Dalam hidup kita, banyak lagi yang hebat dan berkemampuan. Aku rasa macam aku tak mampu nak tandingi semuanya, walaupun aku cuba jadi the best among the best. Rasa macam impian aku tu jauh sangat dari realiti. Yalah, sapa sangatlah aku ni. Hanya anak seorang guru biasa disekolah rendah dan peniaga saja. Bukan anak Dato', bukan anak raja, tambahan pulak anak Agong! Memang jauh gila..! Memang macam langit dengan bumi.

Aku hanya mampu tengok orang sekeliling aku menikmati hidup dengan selesa. Aku mampu melihat saja. Tak mampu nak follow macam diaorg. Aku ni rakyat biasa ja. Haha. Tak hebat macam orang lain :)
Apa apa yang aku nak, payah jugak nak dapat. Tak semua benda yang aku nak akan dapat. Hanya yang mampu saja aku dapat, tapi aku bersyukur jugak sebab aku dapat juga sikit walaupun tak sehebat dan segah orang lain. Apa yang aku dapat kira elok lagi dari yang tak dapat langsung. Kiranya aku ni beruntung juga dapat daripada yang tak dapat langsung. Yang sememangnya sepanjang hidup hanya mampu tengok orang lain rasa hidup.

Cuma kadang kadang cemburu melihat orang lain hidup mampu. :) Tapi apakan daya, apa yang aku dapat, itu pun sudah lebih. Aku bersyukur dengan apa yang ada. Manusiakan. Tak pernah merasa puas dengan hidup. Senantiasa nmau yang lebih dan tamak! Sememangnya aku salah seorang tapi aku harap aku boleh keluar dari golongan yang macam tu.

Kadang kadang aku rasa cemburu dengan kejayaan dan kebahagiaan orang lain. Cemburu sangat. Terfikir juga, kenapa aku tak dapat macam orang lain dapat? Kenapa aku tidak macam mereka? Kenapa tidak aku jadi apa yang aku inginkan? Kenapa aku tidak dapat apa yang hasrat hati aku nak? Kenapa? Kenapa? Susahkan nak jawab. Hanya Allah yang tau. Dia yang mampu melihat apa yang terbaik untuk aku. Dia yang menentukan apa yang terbaik dan elok untuk aku. Bukan sesiapa. Tentunya Pencipta kitam. Tapi kita tak sedar. Yang kita tahu nak berseronok.

Ya, sedih memang sedih kebahagiaan yang kita inginkan, tidak tercapai sepenuhnya atau yang kita harapkan. Contohnya, seseorang yang aku suka dari dulu. Tapi apakan daya, tiada sebarang apa apa dengan kami. Ya! Aku mengaku! Aku sayangkan dia! Sayang sangat sangat! Tapi cukuplah. Aku sendiri yang akan sakit kalau aku ingat balik! Sakit hati orang hanya tau maksudnya tapi susah nak rasa! Rasa sakit yang teramat sangat bila tengok orang yang kita sayang jadi milik orang lain! Sakitkan? Sakitkan?!

Entahlah. Kadang kadang aku sendiri pening dengan apa yang aku nak. Kadang kadang tak tau apa yang aku nak. Si dia? Tak mungkin! Hanya anganan Aiman oiiii.....! Dalam mimpi bolehla terbayang bayangkan dia. Realitinya kau kalah Aiman! Kau memang tak layak dengan dia. Haha :)

Ya, aku gembira. At least dapat tengok dia gembira pun dah cukup bagi aku! Dah cukup!

Hurm, nampaknya aku terlebih melalut pulak. Haha. Nak cerita pasal hidup dari segi kemampuan tapi terbukak pulak dari segi percintaan. Haha.

Okeylah. Sambung pasal tadi, cemburukan tengok orang lain mampu buat apa saja dengan hidup diaorg? Tapi mungkin ada hikmah disebaliknya. Kita tak sedar hikmah yang terjadi. Kadang kadang bila dah lama benda itu terjadi, baru kita sedar apa hikmahnya. Aku suka dengan kekampungan aku. Aku suka. Aku suka kampung aku. Aku sayang kampung aku walaupun tak sehebat kota metropolitan, tak sehebat metrocity, xsehabat sesebuah ibu negeri atau negara. Tapi, kampung aku adalah kampung aku. Bukan kampung orang lain. Ya! Kampung aku adalah kampung aku! Bukan kampung orang lain.

Aku sayang Sik!!! Tanah tumpahnya darahku...dari yang mengalir dalam badanku.

Okeylah, cukuplah setakat ni saja. Asalamualaikum. :D

p/s: korang konpem g jejalan tu jaga diri elok elok. n jaga diri. jangan suka sangat :)

This Is Me :
I've always been the kind of girl
That hid my face
So afraid to tell the world
What I've got to say
But I have this dream
Right inside of me
I'm gonna let it show, it's time
To let you know
To let you know

This is real, this is me
I'm exactly where I'm supposed to be, now
Gonna let the light, shine on me
Now I've found, who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I want to be
This is me

Do you know what it's like
To feel so in the dark
To dream about a life
Where you're the shining star
Even though it seems
Like it's too far away
I have to believe in myself
It's the only way

This is real, This is me
I'm exactly where I'm supposed to be, now
Gonna let the light, shine on me
Now I've found, who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I want to be
This is me

You're the voice I hear inside my head
The reason that I'm singing
I need to find you, I gotta find you
You're the missing piece I need
The song inside of me
I need to find you, I gotta find you

This is real, this is me
I'm exactly where I'm supposed to be, now
Gonna let the light, shine on me
Now I've found, who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I want to be
This is me
You're the missing piece I need
The song inside of me (this is me)
You're the voice I hear inside my head
The reason that I'm singing
Now I've found, who I am
There's no way to hold it in
No more hiding who I want to be
This is me

Monday, April 11, 2011

handset

hehe..mak call hari isnin kalau tak silap. aku baru bangun tido. dengan mengantuknya aq pun jawabla telefon.haha pastu dia tny pasal handset...bunyi mcm ni la lebih kurang..:

mak: hang nak handset baru dak?


aku: of coz ler...!! sapa xnak mak oi...hehe


mak: kalau nak, bagi pointer 3 ke atas..


aku: =.=" adess....mati aq...


haha...gila ah..nak kena bagi 3 ke atas...sudah la subjek sem ni susah2..dengan calculus lagi, 159 lagi, 138 lagi..penink dengan benda alah ni..


pastu semalm aq tny mak kenapa tetiba tny pasal handset. pastu dia pun jawab.


mesej mak: mak ada dengar cerita pasal anak2 kawan mak yang dpt 3 ke atas. mak tak paksa hang dapat 3 ke atas. kalau boleh la..


(faham sangat nak anak dia dpt 3 ke atas. at least dia boleh berbangga). aku tau sapa yang dia maksudkan tu. kenal sangat orang tu. haha. tapi aq sedar yang mak kadang kadang nak jugak berbangga dengan anak dia. tak dapat dekan dapat 3 ke atas pun jadilah. aq sedar benda tu tanggungjawab buat aku. dan Insyallah, akan berusaha.


mesej aku: Inshallah, eman akan berusaha. dibantu dengan doa2 mak. before test atau kuiz kan eman mesej mak mintak restu. eman faham kehendak mak. mak doakan eman berjaya.


Inshallah mak...eman akan buat mak bangga dengan eman. Buat mak bangga punya anak macam eman. Inshallah mak...Inshallah... T_T

KaTa HaTi GuA..!!


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails